Beställning

Om du kan lägga en vara i varukorgen betyder det att den finns i lager. Vi reserverar oss dock för eventuella fel i vårt lagersystem. Detta gäller endast för webbutiken och inte för den fysiska butiken.

Hvis du ikke kan lægge alle de varer du ønsker i kurven, så er det fordi der ikke er flere varer på lager.

Systemet skickar alltid en orderbekräftelse när din betalning har gått igenom. Om du inte har fått den kan det bero på flera saker:


Du har angett fel e-postadress eller använt en annan adress – kontakta kundtjänst och uppge gärna ditt telefonnummer.

Din orderbekräftelse kan ha hamnat i din skräppost. Undvik detta genom att lägga till oss som kontakt.

Din betalning har inte gått igenom.


Om din beställning ännu inte har skickats kan vi ändra dina uppgifter.

Kontakta kundtjänst och kom ihåg att ange ditt ordernummer samt vilka uppgifter du vill att vi ändrar.

Om din beställning ännu inte har börjat behandlas på vårt lager kan vi fortfarande hinna ändra den.

Kontakta kundtjänst via mejl eller ring på 89 87 36 74, och kom ihåg att uppge ditt ordernummer samt vad du vill att vi ändrar.

Vi har prisgaranti mellan vår butik och vår webbutik.
Vi erbjuder däremot inte prisgaranti mot andra butiker eller webbshoppar.
Vi försöker alltid ha så låga priser som möjligt, men tyvärr kan vi inte vara billigast på allt.

Betalning

Vi använder betalningsleverantören PensoPay. Du kan betala med Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay och ViaBill.

Observera att alla kort måste vara aktiverade för 3D Secure – vilket innebär att du behöver MitID-appen för att godkänna betalningen. MobilePay ska vara inställt med SMS-kod.

Du kan aktivera detta här: https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite

Om du vill betala med ett utländskt kort måste det också vara aktiverat för 3D Secure för att fungera.

Om din betalning inte har gått igenom rekommenderar vi att du försöker igen.
Tänk på att ditt kort måste vara aktiverat med 3D Secure – vilket innebär att du behöver använda MitID-appen för att godkänna betalningen.
MobilePay måste vara inställt med SMS-kod.

Du kan betala med EAN-nummer om du är en offentlig institution. Om du önskar detta, vänligen skicka ett mejl till vår kundservice och ange vad ni vill beställa, leveransadress, CVR-nummer samt EAN-nummer.

Det tillkommer en EAN-avgift på 50 kr.

Vi skickar beställningen när betalningen är registrerad, och leverans sker endast till den adress som är kopplad till EAN-numret – inte till privata adresser.

Missbruk av EAN-nummer anmäls till polisen.

Vi erbjuder fakturabetalning för specialbeställningar till företag. En fakturaavgift på 50 kr tillkommer, och beställningen skickas först när betalningen är registrerad på vårt konto.

För fakturabetalning, vänligen kontakta kundtjänst på +45 89 87 36 74.

Leverans & Frakt

Frakten kostar 80 SEK till Bring Pakkeshop.

Vi levererar inom 1–3 vardagar med Bring. Vi reserverar oss dock för fel i lagersaldo samt förseningar hos Bring

Vi skickar ett mail med ditt spårningsnummer när vi skickar din beställning. Om du har fått detta mail kan du spåra din order på Bring hemsida. Du kan också efterlysa din beställning på Bring hemsida genom att ange ditt paketnummer från vårt mail.

Om du inte har fått något mail om att vi har skickat ditt paket, vänligen kontakta kundtjänst med ditt ordernummer.

Om du inte hinner hämta din beställning i paketshoppen inom 7 dagar returneras den automatiskt till oss. Vi kan tyvärr inte förlänga upphämtningsfristen. Det kostar 150 sek i returporto om vi får tillbaka ditt oavhämtade paket från paketshoppen.

Retur

Du har 100 dagars returrätt på oanvända varor i originalförpackning från mottagningsdatumet.

Vi erbjuder 100 dagars returrätt på alla köp gjorda på hw-homeware.dk. OBS! Vi tar endast emot oanvända varor i originalförpackning.

Oanvända varor i originalförpackning skickas till vår lageradress:

hw-homeware lager, Solvang 40, 3450 Allerød.

Kom ihåg att packa varorna ordentligt.

Vi kan endast ta emot returpaket på vår adress och kan inte hämta varor i paketshoppar. Du står själv för porto.

Det är möjligt att köpa en returetikett för 150 SEK, som skickas via e-post vid kontakt med kundservice och uppgivande av ordernummer. Returetikettens kostnad dras av från returbeloppet.

Vi kan inte byta varor köpta online mot andra varor. Vi återbetalar varan när vi har fått tillbaka den, förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackning, till det kort som beställningen betalades med.

Om du vill ha en annan vara istället måste du lägga en ny beställning.

Om din vara är felaktig ska du kontakta kundservice som hjälper dig vidare med reklamationsprocessen beroende på problemet. Vi tar inte emot defekta varor utan föregående överenskommelse med kundservice.

Reklamation

Vi beklagar att din vara blivit skadad under frakten. Eftersom vi har kort tid på oss att reklamera till Bring behöver vi följande bilder:

Alla yttre ytor på försändelsen – oavsett om kartongen är bucklig eller inte – samt förpackningsmaterialet inuti paketet.

Fraktetiketten ska vara synlig på minst en av bilderna.

De skadade varorna.

Skicka bilderna så snart som möjligt efter mottagandet till info@hejholger.se. När vi har mottagit bilderna skickar vi en ersättningsvara eller krediterar din vara, beroende på vad du önskar.

Observera att bilderna kan behöva skickas i flera mejl om de är stora. Glöm inte att ange ditt ordernummer på alla mejl.

Vi beklagar att du mottagit en defekt vara. Vänligen ange ditt ordernummer och kontakta kundservice på info@hejholger.se samt skicka bilder eller video av problemet.

Vi behöver även bilder på emballaget, oavsett om det är skadat eller inte. Om det visar sig vara en transportskada behöver vi ytterligare bilder på försändelsekartongen och hur den var packad.

Vi beklagar att en vara saknas i din beställning, men packfel kan tyvärr förekomma – även om vi gör allt för att minimera det. Vänligen uppge ditt ordernummer och kontakta kundservice på info@hejholger.se så hjälper de dig.

Vi beklagar att du mottagit fel vara. Kontakta kundservice på info@hejholger.se med ditt ordernummer och bifoga bilder eller streckkoder på de felaktiga varorna. Kundservice skickar en gratis returetikett via e-post så att du kan returnera de felaktiga varorna. När vi mottagit returen skickar vi rätt varor till dig. Vi ber om ursäkt för misstaget och besväret.

Kontakta kundservice på info@hejholger.se med ditt ordernummer och en noggrann beskrivning av vad som inte fungerar och hur skadan uppstått. Vi behöver bilder eller video på skadan. Om det gäller en elektrisk apparat behöver vi även bilder på produktetiketten som sitter någonstans på apparaten med produkt- och serienummer.

Var beredd på eventuella ytterligare frågor om användning och fler bilder. Kundservice avgör därefter hur ärendet ska hanteras. Vi tar inte emot defekta varor utan överenskommelse med kundservice.